Геймифицирай!

 

Всички по природа обичаме да играем

Всички хора се учат и се наслаждават на ученето. Наблюдавайки играещи си малки деца, бихме могли да си помислим, че само се забавляват, докато всъщност те учат ценни уроци за живота. В нашето детство ние свободно изразяваме своя интерес за играене на игри и без значение дали играем и като възрастни, продължаваме да носим този афинитет в себе си.

Истината е, че всички ние по природа обичаме игрите. И ако Вие сте един от тези, които ще кажат „Аз да играя игри? Няма начин!“, попитайте себе си и честно си отговорете дали няма да е грешно да кажете, че като възрастен никога не сте се забавлявали, играейки игра? За всичко това има основателна причина. Игрите следват естественото желание на хората за конкуренция и постигане на цели, като същевременно подпомагат активността, ангажираността и мотивацията ни. Те също така включват елементи на забавление, предизвикателство, усъвършенстване и социализация.

Множество системи в бизнеса са фокусирани единствено върху функциите и производителността, без да отчитат достатъчно човешкия фактор. Днес вниманието все повече се обръща към хората при дизайна на системи и процеси. Това е причината за възникването на нови творчески подходи за решаване на проблеми като Human-Focused Design, а игровизацията е важна част от тях. Непрекъснато развиващата се гейминг индустрия налага подхода, при който човекът с неговите мотиви и внимание са водещи при създаването на даден продукт.

Геймифицирай

Геймификацията, или на български език „игровизацията“, е една от онези модерни думички, които се чуват все по-често, и обозначава прилагането на игрови схеми и механики в неигрови контекст, за да го направи по-интересен, по-забавен и по-ангажиращ вниманието на потребителите.  В бизнеса игровизацията е сред най-новите тенденции за създаване на механизми за трансформиране на бизнес операции, които предлагат нови начини за вдъхновение и мотивация както на служителите, така и на клиентите. Игровизация може да бъде развивана и прилагана към широк спектър от дейности – обучения, продажби, маркетинг, управление на човешките ресурси и много други.

Геймификацията се фокусира върху мотивацията на играча. Когато играят, хората се мотивират от различни неща – някои обичат да разглеждат и изследват, други се стремят към постижения и резултати, което би могло да включва събиране и трупане на точки, за трети най-важно е общуването с други хора, а четвърти биха направили всичко възможно да победят, дори да не е в рамките на правилата. Важно е да се отбележи, че геймификацията не е игра – тя прилага механики, техники и елементи от игрите в нови контексти и нови места както онлайн, така и офлайн.
Онлайн преживяванията могат да се използват многократно и да се модифицират, като по този начин дават възможност да се достигне ефективно и до по-широка аудитория извън компанията. Те могат да бъдат използвани за провокиране на промяна в поведението, създаване на чувство за принадлежност, стимулиране на себеизразяването и стремеж към постижения.
 

Моля коментирайте